Rozpoznanie terenu

Dokładnie sprawdzamy wszystkie punkty kontrolne. Aktualizujemy mapy, oznaczamy niebezpieczne fragmenty. Sprawdź, co spotykamy na drodze do mety.

Mistrz parkowania

Auto ważna sprawa. Nie lubi stać pod chmurką. Cóż, kto pierwszy, ten lepszy ;)

Znalezione na: Mistrzowie parkowania Legnica.


Popołudniowy spacer z pupilem

Wiadomo, posiadanie zwierząt to nie tylko radość, ale także pewne obowiązki. Wiadomo, trzeba pupila karmić, szczepić, dbać o niego no i wyprowadzać na regularne spacery. Cokolwiek nie przygarniemy pod swój dach, obowiązki nie ulegają zmianie. Dlatego możemy obserwować ludzi wyprowadzających psy, koty, króliki czy wielbłądy… Najważniejsze, że na smyczy ;)

najważniejsze, że jest smycz :)

najważniejsze, że jest smycz :) 

 

Porzucony

Jest poniedziałek rano. Po śniadaniu czas na wyjście do pracy. Ale! Po drodze warto zabrać śmieci ze sobą, w końcu śmietnik jest tuż obok klatki schodowej. Zamykasz drzwi, wychodzisz z budynku… gdzie ten zasiek? A, jest! Wspaniale, teraz tylko szybka akcja, rzut za 10 punktów i można spokojnie iść do pracy. Ale… coś jest nie tak… Czy aby na pewno tutaj wyrzucam codziennie śmieci? No na pewno, przecież jeszcze wczoraj tutaj był śmietnik!

zabłądził...

zabłądził…

Ciekawe, ile osób musiało wrócić z workiem na 4 piętro ;)

 

Dziwne znaki

Cóż, wydaje się, że wszyscy wiemy, jak wyglądają pewne znaki. Na przykład zakaz parkowania, stop, czy ograniczenie prędkości. Wydawałoby się także, że skoro wszyscy wiemy, to jest jeden uniwersalny wzór tych znaków. Na zajęciach teoretycznych widać go na tablicach, można je znaleźć w internecie.

Jednak Cuprum Arena nie do końca się z tym zgadza. Wygląda na to, że albo wszyscy się mylimy, albo coś poszło nie tak :)

ustąp pierwszeństwa...?

ustąp pierwszeństwa…?

 

Nowości dla kierowców i kierownic :)

Początek roku to taki moment, kiedy nastaje dużo zmian. Posłowie też lubią zmiany, a zatem co nowego czeka wszystkich zmotoryzowanych wraz z rokiem 2015?

UTRATA PRAWKA ZA PRZEKROCZENIE PRĘDKOŚCI – 6.02.2015 posłowie uchwalili, iż kierowcy, którzy przekroczą prędkość w obszarze zabudowanym o co najmniej 50km/h stracą prawo jazdy na 3 miesiące. Dokument odbierze im kontrolujący Policjant, nie jak do tej pory, Sąd.
Jeśli podczas tych 3 miesięcy nadal będziemy jeździć bez uprawnień, okres ten zostanie wydłużony do 6 miesięcy. Jeśli ponownie będziemy prowadzić pojazd mimo zakazu, wtedy starosta wyda decyzję o cofnięciu uprawnień do prowadzenia pojazdów. Ponadto prowadzenie samochodu bez uprawnień po odebraniu ich przez Sąd po wejściu ustawy będzie przestępstwem, a nie jak do tej pory wykroczeniem.

PROWADZENIE POD WPŁYWEM ALKOHOLU – Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów prowadzącym w stanie nietrzeźwości, jeśli wcześniej już zostali skazani za to przestępstwo. Wyższe kary pieniężne dla osób na „podwójnym gazie”.  Jeśli ktoś zostanie skazany za prowadzenie pod wpływem alkoholu, będzie zobligowany do zainstalowania w swoim samochodzie blokady alkoholowej – alcolock.

PRZEWOŻENIE ZA DUŻO OSÓB W POJEŹDZIE – na ten sam okres pozbawieni zostaną prawa jazdy ci, którzy przewozili więcej osób w pojeździe (o 2 więcej), niż wskazane w dowodzie rejestracyjnym.

KARY ZA PRZERWY W OC – nastąpi podwyżka. Wartość tej podwyżki jest wyliczana przy użyciu najniższej krajowej pensji. Maksymalnie za zapominalstwo zapłacimy 3500zł. Jeśli przerwa w ciągłości trwania ubezpieczenia wynosi 3-15 dni, to zapłacimy 1750zł.  Jeśli jednak będzie to mniej niż 2 dni – 700zł. Dla motocykli i motorowerów stawki to odpowiednio: 580, 290 oraz 120zł.

Nie tylko Policjant zauważy przerwy w trwaniu OC. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ma ku temu świetną, ciągle udoskonalaną bazę danych.

ODCINKOWY POMIAR PRĘDKOŚCI – w drugim kwartale 2015 roku ITD zapowiada uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości na drogach. Ma powstać 29 takich miejsc pomiaru, mierzyć będą średnią prędkość, z jaką dane auto poruszać się będzie na danym odcinku drogi.

ANGLIKIEM PO POLSCE – od stycznia 2015 roku w Polsce można zarejestrować auto z kierownicą po prawej stronie. Coś jednak trzeba wymienić w takim aucie, aby przystosować go do ruchu prawostronnego:światła, aby doświetlały pobocze, które teraz będzie z prawej strony, lusterka – należy również dostosować szkła do ruchu prawostronnego, nawet, jeśli nie robimy przekładki. Na koniec zmieniamy liczniki, aby pokazywały prędkość w km/h, nie w milach.

BRAK OPŁATY RECYKLINGOWEJ – w połowie 2015 roku wejdą w życie przepisy, które zdejmują obowiązek uiszczani opłaty recyklingowej na osobę sprowadzającą auto do Polski. Same plusy :)

FOTOGRAFOWANIE PRZEJAZDU NA CZERWONYM – zsynchronizowane z sygnalizacją świetlną, zawiera czujnik i kamerę, zamontowane przed skrzyżowaniem i za skrzyżowaniem. Efektem będą dwa zdjęcia, które stanowią dowód przejechania na czerwonym świetle. Gdzie będą takie kamery? Otóż poniżej tabelka przedstawia te miejsca. źródło: moto.wp.pl

 Strefa zamieszkania

Strefa zamieszkania to magiczne miejsce. W każdym mieście jest ich sporo. Służy bezpieczeństwu pieszych, dzieci, a także umożliwia odpowiednie warunki wypoczynku, zabawy, zakupów. Umieszcza się je najczęściej na osiedlach domków jednorodzinnych, w blokowiskach, aby spowolnić ruch pojazdów silnikowych w miejscu nasilonego ruchu pieszych.

Zdarzają się nieodpowiednie przypadki umieszczania tego znaku, chociażby przez wspólnoty mieszkaniowe w obrębie swoich budynków. Nie są one uprawnione do wprowadzania oznaczeń w ruchu drogowym, często jednak czynią to z uwagi na troskę o swoje bezpieczeństwo i spokój.

Myśleliśmy, że widzieliśmy już wszystkie możliwe dziwne wykorzystania tegoż znaku. Jednak jakże wielkie było nasze zaskoczenie, gdy okazało się, że nie. Nie widzieliśmy jeszcze wszystkiego:

 

20141212_110207

Otóż powyższy znak został umieszczony na leśnej drodze prowadzącej do…….. Morskiego Oka.

Cóż, szukając wyjaśnienia, zdecydowaliśmy, iż możemy to przypisać delikatnie wyrażonej prośbie, aby nie hałasować:)

 

Zdobywanie prawa jazdy w innych krajach

Prawo jazdy to upragniony przez wielu dokument. Pozwala na większą samodzielność i dużą swobodę w przemieszczaniu się. W Polsce, aby je zdobyć, należy przejść szkolenie w szkole nauki jazdy, która posiada ważne uprawnienia do przeprowadzania szkoleń. Następnie trzeba zdać egzamin państwowy z wiedzy teoretycznej, który jest przepustką do zdawania egzaminu praktycznego – popularnych „jazd”. Gdy wszystko pójdzie gładko, po około dwóch tygodniach odbieramy upragniony dokument i możemy cieszyć się „zimnym łokciem”.

A jak jest w innych krajach?

W Niemczech część teoretyczna kursu to 14 zajęć, które dzielone są na poszczególne bloki tematyczne. Trwają one najczęściej około 1,5 godziny. Teoria jest obowiązkowa i należy odrabiać opuszczone zajęcia. W jednej grupie mogą uczyć się osoby, które zaczynają dopiero kurs i dołączać do już rozpoczętej grupy, ponieważ nie ma ustalonej kolejności odbywania tych bloków.

Praktyka zaczyna się, gdy odbędziesz co najmniej połowę zajęć teoretycznych i przejdziesz badanie okulistyczne. Nie ma tam natomiast placu manewrowego. Wszystko ćwiczysz w ruchu, w mieście.  Należy wyjeździć 12 godzin, aby przystąpić do egzaminu na prawo jazdy.

Teoria na egzaminie to 30 pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru, a każde z nich ma odpowiednią wagę punktową. Naliczane są także punkty karne za błędne odpowiedzi. 3 błędy to koniec egzaminu, która trwa 30 minut.

Jazdy trwają 45 minut, odbywają się na aucie, na którym odbyło się szkolenie. Instruktor siedzi na miejscu naszego egzaminatora, egzaminator zaś siedzi z tyłu i wydaje polecenia. Dużą wagę przykłada się do nienajeżdżania tylnym kołem na krawężnik podczas parkowania oraz czy przy wysiadaniu spoglądamy przez ramię do tyłu.

Koszty samego kursu wahają się od 900 do 1200 Euro. Dodatkowo należy dokonać opłat obowiązkowe testy wzroku, zdjęcie, materiały szkoleniowe i wydanie dokumentu.  Godzina jazd to koszt od 25 Euro do 50 Euro.

źródło: www.polacyde.pl